søndag 28. mars 2010

Vellykket søndagspadling

"Vi venter til søndag, for da er det meldt bedre vær" lød det inn i øret mitt fra telefonen fredag kveld.
Lørdagen opprant med sol og finvær. Godt og varmt i solveggen hjemme, - satt og gledet meg til enda bedre vær neste dag. Men den dagen opprant nedtynget av tåke, pytt, pytt.
Vi møtte opp som avtalt, så også en av klubbens nyeste medlemmer, - en racer. Totalt 5 padlere hvorav en fersking som etter sin siste opplevelse, - hans første kajakktur da han ble tatt av strømmen i Vestfosselva og "slengt" over på den andre bredden før han rakk å si noe som helst i ren overraskelse og forferdelse. Han ønsket å padle K2. I dag var han "Kongen på haugen". Trygt og godt i en god og stødig Aquarius 565.
Vi padlet optimistisk fra Gyldenløve brygge utover mot Gilhusodden. Etter noen km snudde vi på grunn av tåke og null sikt. Oppover Drammenselva var det oversiktlig å fint. Pause i Åssiden elvepark, oppom Nedre Eiker på hjemveien før vi vendte om og kom vel i land etter 15 km padling denne dagen.
Bilder fra turene legges inn om en dag eller to, hilsen Gro

1 kommentar:

  1. Hei til dere som venter på bildene. Jeg husker søren tusan meg ei hvordan jeg har fått det til før, så da er det bare å vente folkens. Bildene ligger så vidt jeg vet på: http://picasaweb.google.no/Giggi.kajakk/VidarsFRsteTryggePadleopplevelseIK2MedGro#5457788986058370146
    Da er det bare å bla igjennom og finne bilder fra de som jeg har tatt bilder fra siden mørkepadlingen startet i fjor.
    Litt vittig å legge inn kommentar til min egen blog.

    SvarSlett