mandag 8. mars 2010

Søndagspadling 7.mars 2010

Bedre sent enn aldri, - så kl 13.00 la vi ut på søndagstur. Vestfosselva, men denne gangen i dagslys. Selv har jeg padlet denne turen ofte, men for min medpadler var dette første gang i daglys. M startet opp som mørkepadler og har kun en gang tidligere, Romjulspadlingen 27.12.09 padlet i dagslys. Vi forstyrret mating av svanene fra gangbrua. Fuglene fløy sin vei, og vi padlet etter. Noen av de u-flyvedyktige årsungenehar knekt koden og funnte ut at vi "flyte-vesener" er ufarlige og har sluttet å flykte fra oss. Nå avventer de bare til vi er forbi dem.
Turens høydepunkter kan oppsummeres som følger: overrumplende strømføring, fastkilte båter og solskinn og årets første padletur i plussgrader som ga isfrie båter.
Til tider kraftig strøm som ga oss utfordringer i seg selv. Da min båt kilte seg inn mellom fastland og en holme som følge av et øyeblikks uoppmerksomhet og godt hjulpet av nevnte vassføringer satt jeg godt i det. Bom fast. Løsningen ble tilsluttt å strekke meg fremover for å benytte åre til å få vekk snø og frossent strå for så å padle det jeg var kar om for å få løs M. Morsom opplevelse, som kan hende egner seg best til muntlig formidling.
M tok bilder med sitt nye kamera som jeg håper på å kunne legge til teksten i etterkant.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar